المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : خطورة البنت على النت


jesus's girl
09-08-2008, 05:33 PM
انتبهوا ايها السادة . لقد طورت مجموعة تغير الدين اسلوبها فى خطف البنات القاصرات المسيحيات واخر موضه هى خطة (هات البنت من على النت ) وهى ان يدخل الشباب الغير مسيحى باسماء مسيحيه من خلال برامج الشات .
فمثلا فلان يدخل باسم جورج ومايكل وبيتر وهى ملحوظه بكثره هذه الايام ويبدء فى الحوار مع الفتاة القاصر ويبداء يتكلم معها بانه قرفان من حالة دينه ولا يوجد مانع ان يسبهم ويسب دينه ,.
وهذه طريقه يتبعها العاملين بالدعوة الى الآخر وهى ايضا فكرة اسمها ((التقيه )) وهى الطريقه الميكيافيليه بان الغايه تبرر الوسيله .
المهم البنت تقعد على النت وقدمها الذئب فى ثياب الحملان (كذاب وحرامى ) القواد ين وبائعى المخدرات من الذين يريدون تغير نشاطهم من خلال الفكر الملتف حوله كثير فئات الشعب المقهور وبتمويل البشاوات الجدد من بائعى المخدرات والزبالين وخلافه من اصحاب الثروات المشبوهة واخر هذه الامثله :-
فتاة من منطقة العصافره قبلى والدها فى الكويت عندها 16 سنه
تجلس على النت كل ليله لتتكلم مع صديقاتها واقاربها فجاة دخل مايكل على ايميل ميرنا ومايكل لابس التقيه لان اسمه الحقيقى فلان................. واعطاها رقم الموبايل الخاص به رنت عليه ورن عليها وبداء الخط الساخن ولعب الذئاب مع الدجاج وبعدها طلب منها ان يقابلها عند كنيسة القديسين فى منطقة سيدى بشر على اساس انه عايز يشوفها فقط .
وقف على باب الكنيسه ودخلت هى وصديقاتها فى الميعاد وبكل بجاحه سأل البنات الثلاثه مين فيكم ميرنا ووقفت معه ميرنا ودخلت البنتان الى الكنيسه وبعدها اختفت ميرنا ...............اين ميرنا ؟
اخيرا وبعد البحث فى كراسات ميرنا وجدوا رقم الموبايل وبالاتصال بالرقم رد المحروس ....طب هات البنت نكلمها وتكلم معها جدها قائلا لها ردى بنعم او لا .
- هل انتى اتخطفتى ؟
نـــــعــــم
- هل انتى بتنضربى ؟
نـــــعــــم
- هل اغتصبك احد ؟
نـــــعــــم
وبعدها تم قطع الخط .
وذهب جدها الى القسم وعمل محضر خطف وقام معاون المباحث بالاتصال بالخاطف من تليفونه الخاص وتكلم السيد المعاون على انه جار الاخت وان الدين لله والوطن للجميع وهنا شاط الذئب على ظابط المباحث وقاله بالحرف الواحد انه خطفها ومفيش كلب هايقدر يخدها منه .
وهنا تم تحويل المحضر الى امن الدوله حسب تعليمات وزارة الداخليه وقد قام الرائد باستقبلهم وقام بالاتصال بالخاطف كما فعل المقدم وكان الرد بنفس الاسلوب انه خاطفها ومفيش كلب هيقدر ياخدها منه والى الابد و مع هذا الخاطف النتاوى نسبة الى النت
وربنا يجيب العواقب سليمه ويحافظ علي كل ولاده وبناته
__________________

pinknora
09-08-2008, 06:42 PM
موضوع مهم جدا يا تويتى ربنا يحافظ على كل اولاده

ميرسى جدا للموضوع المهم

jesus's girl
09-08-2008, 08:07 PM
ميرسي لمرورك نورا وربنا يبارك حياتك

oja
09-08-2008, 08:51 PM
الكلام ده مهم جدا جدااااااا يا تويتي

بس احنا ناخد بالنا ونعرف حدودنا ونفرق بين الصح والغلط واللي ينفع يتعمل واللي مينفعش

ونعرف ان النت زي ما ليه ايجابيات ليه سلبيات اكتر

وده مش اول موضوع اسمع عنه بالطريقه دي

في بنات كتير وفي مناطق مختلفه اتخطفوا بنفس الطريقه

وبياخدو منهم اللي هما عايزينه وفي الاخر بيرموهم

يا بنات بجد خدوا بالكم وربنا معانا ويحافظ علينا

jesus's girl
09-08-2008, 08:58 PM
ميرسي للرد الجميل جداا يا اوجا ربنا يباركك ويحافظ علي اولاده

ناني
09-08-2008, 11:45 PM
موضوع مهم وخطير يا تويتي واللي بيحصل لها كده عليها جانب كبير من المسئوليه .. يعني تدي رقم موبايلها لشخص وتاخد رقم موبايله وتوافق انها تقابله وهي ما تعرفش حاجه عنه !!!!!!! يعني مفروض الشات يكون كلام في امور عامه وما يدخلش في الخصوصيات حتي لو كان الشاب مسيحي فعلا ..........وربنا يحافظ علي بناتنا ويديهم الحكمه

jesus's girl
09-09-2008, 12:13 AM
فعلا يا ناني هو ده اللي بيحصل وميرسي لمرورك وربنا يباركك

Maro
09-09-2008, 01:57 AM
ميرسى جدا يا تويتى على الموضوع المهم ده
وربنا يحافظ على ولاده فى كل مكان

jesus's girl
09-09-2008, 01:02 PM
ميرسي لمرورك يا مارو وربنا يعوض تعب محبتك

فرفوره
09-09-2008, 04:13 PM
ميرسي على الموضوع الجميل وياريت البنات تخلي بالها لان هما عاملين مثل الذئاب

jesus's girl
09-09-2008, 04:48 PM
ميرسي لمرورك فرفورة وربنا يباركك

sinfulboy
09-09-2008, 09:08 PM
من وجهه نظرى ان الموضوع ده ليه عده عوامل بيدخل فيها تربية البيت والكنيسة واللى بدورها بتنعكس على شخصية البنت وكمان فى السن اللى زى كده بتبقى البنت عايزه اهتمام اكتر من كل اللى حواليها وانا مش ضد ان البنات تكلم ولاد ويكونوا اصدقاء بس فى حدود وطبعا متوصلش للمقابلات واى تقصير بيبقى من البيت او من الاشخاص اللى حواليها بياثر عليها وبالطبع بتلجا لناس تانى يضحكوا عليها زى المثل اللى فات ..وميرسى على الموضوع المهم ده تويتى ربنا معاااااكى

jesus's girl
09-10-2008, 12:50 AM
ميرسي sinfulboy علي الرد الاكثر من راثع وربنا ييباركك

JESUS LOVE
09-15-2008, 06:13 AM
موضوع مهم جدا بس دول ربنا هايحسبهم جامد

ربنا يباركك